ENTREVISTA A JORDI SABORIT

Jordi Saborit, membre de la sel.lecció catalana Campiona d'Europa en l'Europeu celebrat a Papalus, guanyador del Ranking, de l'Interclubs i un dels anomenats "cracks" del Pitch & Putt no només a nivell català sino Internacional.



1-Primer de tot, Jordi volem donar-te l’enhorabona com a membre de la Sel.lecció Catalana Campeona d’Europeu. Com va anar tot plegat, explica’ns les teves sensacions.
Va ser increïble. S´havia aconseguit finalment l´Europeu i jo formava part d´aquella sel·lecció. Que més puc dir? M´enrecordo que quand vaig guanyar el meu partit al forat 16, no tenia ni idea de com anàvem en el còmput general. Algú em diu: anem guanyant 4-3 i en Paco està al divuit empatat. Vaig corrent cap al 18 i em diuen que l´irlandès o fa birdie de xip o ja som campions, que el Paco ha deixat donada la seva bola del cop de sortida (grande). Quand veig que l´irlandès no emboca el xip, em poso les mans al cap i m´estic una estona flipant. Al cap d´un temps m´abraço als meus companys que estan saltant i cridant en el green del 18: SOM CAMPIONS. Reconec que en un parell de cops em vaig emocionar molt. Com sempre ha passat a la sel·lecció quand jo he estat, va haver-hi una camaderia formidable, ens vem ajudar a tothora i en cap moment vem deixar de creure en la victòria. També és veritat que el sel·leccionador, no sé si de sort o què (jejeje), la va clavar en els individuals. Les estrelles es van alinear perque Catalunya guanyés el campionat

2- En la final amb Irlanda, et va tocar jugar contra en Ray Murphy, considerats per molts com el millor jugador de P&P del món. Com et vas plantejar el partit, i com va anar?
Contra Suïssa vaig tenir una “pàjara” de joc, que vaig poder arreglar contra Holanda. Contra Irlanda, com és normal en aquest cas, tenia els meus dubtes, però confiava molt amb mi. Jo només volia jugar bé, i quand em vaig enterar que el rival era en Ray, no va canviar el meu objectiu. Es pot dir que em preocupava més jo que el meu rival. Després de fer birdies a l´1 i al 5 i d´un boguey seu al 4, em poso 3 a dalt i a partir d´allà ja li dono més prioritat a guanyar el partit que a juga bé, peró després de dos birdies d´en Ray als forats 6 i 8, i de posar-se a 1 a baix, torno a prioritzar al jugar bé a guanyar al partit, no em bull obsesionar, a més encara estava guanyant. A partir d´allà, ell fa boguey al 12, birdie al 13 i boguey al 14, que sumat al meu birdie al 16 finiquita el partit. Ell no va estar molt fi i jo no és que fes el partit de la meva vida però si vaig jugar molt serio.




3- A nivell de sel.lecció has participat en moltes convocatorias amb Catalunya, encara que ara feia alguns anys que no aconseguies plaça en els Trails. Que et suposa jugar per la nostra Sel.lecció i representar a Catalunya?
Per mi és el màxim, així de clar. Estar en una copa del món, en un europeu, en un Challenge....o el que sigui, i viure aquell ambient representant el teu país és algo indescriptible


4- A nivell personal has guanyat, 2001 i 2006 el Ranking, el Matx-play del 2000 i 2001, l’Interclubs 2003 amb Vallromanes, i 2009 amb Platja D’Aro. Que et fa il.lusió de poder guanyar algun dia?
Sempre fa més il·lusió guanyar les coses que no has guanyat mai, o sigui: la copa Catalunya, el de parelles, i sobretot l´stroke-play, per demanar que no quedi, jajjaj. Sé que és difícil, però per ganes no serà

5- Com ha anat el Ranking d’aquest any 2010?
La veritat és que porto un parell d´anys, jugant més o menys bé, però aquest any al rànking vaig començar molt malament, no tinc excuses, no era capaç de treure bons resultats, i després de 5 probes bastant pobres vaig decidir centrar-me en l´europeu. Ara segueixo el rànking, però sabent que no tinc opcions ni de molt menys a guanyar. Intentaré acabar el més adalt possible


6- De sempre has jugat a l’equip de Vallromanes, encara que al 2009 vas jugar amb Platja D’Aro amb el que vas guanyar l’Interclubs. Aquest any vas retornar a Vallromanes amb l’objectiu de retornar l’equip a Primera Divisió. Com ha anat la temporada de l’Interclubs i que tal l’ambient de l’equip?
A nivell d´objectius es va aconseguir el principal, que era l´ascens. A nivell de joc, crec que podem donar més del que hem donat aquest any. I a nivell d´ambient que et puc dir dels meus companys de tardes a Vallromanes, que no sé si són els millors però que si sé que amb ells m´ho passo pipa, sobretot veient com fallen putts de metro, jajajjja

7- Com es presenta el 2011 a nivell de l’Interclubs amb Vallromanes?
El primer objectiu que hem de mirar és el de quedar entre els vuit primers per poder jugar la Copa Catalunya, però fins que no portem unes 3 proves no veurem exactament quin serà el nostre objectiu.
8-   Parlem de la FCPP. Ja ha fet 5 anys que es va crear la nova FCPP i l’any passat va haver un relleu a la Presidencia de la Federació.  Com valores aquests 5 anys de Federació?
Estar clar que és impossible fer les coses al gust de tothom. Per mi la federació (i abans l´associació) han fet i estant fent una tasca admirable. El sistema de handicaps, tornejos, campionats de Catalunya, informació, crec que som uns privilegiats respecta a altres esports


9-  Des de fa temps hi han veus de jugadors de primer nivell, demanant més premis per el Ranking, a més de una major presència de sponsors e inclús moltes vegades es parla de fer una associació de jugadors per reivindicar coses. Quines coses creus que es podien millorar de cara al futur, en les competicions que organitza la FCPP?
A mi, el sistema actual ja em va bé, parlo de les coses que m´incumbeixen a mi directament, però sóc conscient que hi ha gent que fa molts kms i que potser hi han altres opcions de rànking també molt atractives a estudiar
10- A nivell personal quantes hores dediques al P&P i com prepares els tornejos importants? Alguna “recepta” per la resta dels mortals que ens dediquen a això del P&P.
Sempre que puc m´escapo a fer una volta, normalment uns 3 cops per setmana, i no acostumo a practicar gaire, només jugo. Peró si s´acosta algun campionat important, matxaco sobretot el putt i el xip. Les “receptes” van molt cares, jajja. L´únic consell que us puc donar és que sempre que jugueu ho feu amb il·lusió, no us desanimeu mai i que practiqueu els cops que més problemes us donen. No us faci por probar cops en les voltes d´entreno, sobretot xips que és on veig que la gent falla més generalment, i sobretot penseu que les voltes que comencen malament i acaben bé són les més satisfactòries. Poster més d´un cop depèn de nosaltres


11- Que fas un dia de torneig, des de que t’aixecas pel matí fins que comences la competició?
No faig res d´especial respecte a un dia qualsevol, però m´agrada tirar 4 boles per escalfar i agafar sensacions, xipejar i sobretot puttejar per agafar velocitat de green. Tot plegat em fa entrar en partit i arribo al tee de sortida amb ganes de començar.


12.- Que t’ha semblat el naixement de la nostra web FORAT EN 1, creus que és positiva pel jugador habitual de P&P, i també que creus que li pot faltar a la web.
La web està molt bé. Tot el que estigui relacionat amb el pitch and puu, benvingut sigui. Ara tenim un lloc més per trobar la informació que busquem o xafardejar tot de campionats. El tema fotos no està mal (con que surto jo, ejejej), i potser li faltaria quelcom on la gent pugués participar, no sé, poster enquestes, algun tipus de joc o algo semblant.

Donar-li les GRÀCIES AL JORDI SABORIT PEL SEU TEMPS..

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada